torstai 15. joulukuuta 2011

#14 All About Superficiliaty

.. Eli siis pinnallisuus.

Oikeasti. Tässä viimepäivinä oon miettiny kamalasti aihetta. Ja ulkonäköö ylipäätään. Mitä esimerkisks mä ite kiinnitän ensimmäiseks huomiota tuntemattomassa ihmisessä? Ulkonäköön, mihin muuhunkaan? Enkö mä itse sitten ikinä arvostele ihmisiä ulkonäön perusteella? Arvostelen. Liikaa. Ja liian monesti liian ilkeästi. Mussa on vikoja, enkä aio päteä millään 'kukaan ei ole täydellinen'- lauseella. Se on totta, mutta se ei oo syy. Tässä suhteessa mä voisin ja mun pitäis muuttua. Ja niin pitäis monen muunkin.

Fakta on, että usein vierasta ihmistä on helppo arvostella vain ulkonäön perusteella. Emmehän me tiiä siitä ihmisestä mitään muuta ku sen, joka päälle päin näkyy. Mutta millanen se ihminen oikeesti on? Ennenku alkaa haukkua toisen ulkonäköä, vois miettiä kaks kertaa. Ihminen josta puhut voikin olla ihan uskomattoman hieno tyyppi. Omaan ulkonäköön ei voi tiettyä määrää enempää vaikuttaa, eikä pidäkään.

Millanen on sitten kaunis ihminen?
Hoikka. Sopusuhtainen. Tuuheahiuksinen. Isosilmäinen. Pitkä. Tää on monella ihmisellä käsitys täydellisyydestä. En väitä ettenkö pitäis tällaisia ihmisii kauniina, en todellakaan. Yritän vaan sanoo, että tällästä kauneusihannetta meille tuputetaan joka päivä ja joka puolelta. Ja pääosin se on sitä samaa asiaa, melkein sairaalloista laihuutta. Miksköhän syömishäiriöitä on? Mistäköhän ne saa alkunsa? Varmaankin juuri tosta laihuuden palvomisesta.

En mä väitä, etten ite haluais olla laiha. Tottakai haluaisin. Haluisin olla just tollanen malli, jonka kuva on syöpyny mun mieleen; haluaisin pitkät paksut hiukset, suuret bambisilmät, paksut ripset, täydellisen kropan, hoikat kasvonpiirteet, pitkät sääret jne.

Miettikää jos kaikki ois tollasia. Ihan vaan miettikää. Vai haluisitko sitten olla oma itses, ja kaunis omalla tavallas? Kaikki on erilaisia, ja pitääkin olla. Erilaisuus on mun mielestä tosi hieno asia. Liian moni vaan koittaa olla samanlainen kuin kaikki muut.








You are fuckin' perfect to me ♥

2 kommenttia:

  1. tää oli aevan loistava teksti!1 ihte mietin joskus iha näetä samoja juttuja :0 niin, ja Gerard on ehkä maailman viissain ihminen. Keep It Ugly. Raaw <3

    VastaaPoista
  2. jeij, kiitos! Ja kiva et joku aattelee samalla tavalla :3

    VastaaPoista